Czujnik parkowania jest urządzeniem wspomagającym parkowanie i cofanie
samochodu. Działa na zasadzie sonaru – emituje fale ultradźwiękowe, które po
odbiciu od przeszkody pozwalają stwierdzić, jaka odległość dzieli samochód od
przeszkody. W czasie cofania urządzenie poprawnie rozpoznaje przeszkody
znajdujące się na drodze pojazdu i ostrzega kierowcę.
Fabrycznie nowy, wysokiej jakości 4 punktowy czujnik cofania/parkowania.
Po zapaleniu świateł cofania do urządzenia doprowadzane jest zasilanie. Włączenie zasilania jest sygnalizowany krótkim sygnałem dźwiękowym, następnie urządzenie przechodzi w stan AUTO-CHECK (tryb automatycznej kontroli układów urządzenia).
Czujnik parkowania jest wyposażony w wyświetlacz oraz sygnalizator dźwiękowy. Wyświetla odległość do przeszkody oraz sygnalizuje, z której strony pojazdu przeszkoda jest umieszczona.
Jeśli pojazd zbliży się do przeszkody na bardzo małą odległość (20cm) na ekranie wyświetlacza pojawi się "STOP". Sygnały dźwiękowe są nadawane, jeśli dwa środkowe czujniki ultradźwiękowe wykryją przeszkodę umieszczoną w odległości 1,5 m za samochodem, natomiast 2 boczne czujniki w odległości 1m.
Urządzenie działa poprawnie, jeśli cofający samochód porusza się z prędkością poniżej 5 km/h.
Czujniki mogą być montowane w zderzaku tylnym jak i przednim.
Czujniki ultradźwiękowe nie powinny być zabrudzone. Błoto, kurz itp. może spowodować jego nieprawidłowe działanie.
Dla poprawnego zamontowania urządzenia należy:
Zaznaczyć miejsca montażu czujników.
Zainstalować czujniki w otworach wykonanych za pomocą załączonego wiertła. Należy umieścić czujniki ultradźwiękowe tak, by ściśle przylegały do powierzchni zderzaka a ich oś była ustawiona równolegle do powierzchni jezdni. Czujniki ultradźwiękowe powinny być umieszczone w taki sposób, by w ich polu widzenia nie znajdowały się inne części pojazdu.
Połączyć przewody zasilania. Podłączyć zainstalowany wcześniej, wyświetlacz do centralki.
Nie podłączać jeszcze czujników.
Włączyć wsteczny bieg, zachowując należytą ostrożność (jeżeli wymaga to włączenia zapłonu lub uruchomieniu silnika, aby włączyć zasilanie urządzenia). Jeżeli urządzenie jest poprawnie podłączone nada krótki sygnał dźwiękowy i włączy się wyświetlacz.
Podłączyć jeden z czujników do centralki i ustawić przeszkodę w odległości 1m od czujnika.
Wyświetlacz wyświetli odległość i nada właściwy sygnał. W ten sposób należy sprawdzić resztę czujników. Po zakończeniu testu podłączyć wszystkie czujniki do centralki.
Specyfikacja techniczna:
Napięcie zasilania DC12 V
Prąd zasilania 20mA~200mA
Zasięg czujnika 0,3~2,0 m
Detekcja w pionie 90 cm
Detekcja w poziomie 90 cm
Max pobór mocy 4W
Sygnalizacja dźwiękowa
Pomiar odległości do przeszkody
Lokalizacja położenia przeszkody
Wyświetlacz
Temperatura pracy(°C) -40~+80
W skład zestawu wchodzą:
Centralna jednostka kontrolna
4 czujniki ultradźwiękowe
Wyświetlacz
Kabel do podłączenia zasilania
Specjalne wiertło do wywiercenia otworów w zderzaku pod czujniki
Dwustronna samoprzylepna podkładka montażowa
Instrukcja obsługi
Fabrycznie nowy, wysokiej jakości 4 punktowy czujnik cofania/parkowania.
Po zapaleniu świateł cofania do urządzenia doprowadzane jest zasilanie. Włączenie zasilania jest sygnalizowany krótkim sygnałem dźwiękowym, następnie urządzenie przechodzi w stan AUTO-CHECK (tryb automatycznej kontroli układów urządzenia).
Czujnik parkowania jest wyposażony w wyświetlacz oraz sygnalizator dźwiękowy. Wyświetla odległość do przeszkody oraz sygnalizuje, z której strony pojazdu przeszkoda jest umieszczona.
Jeśli pojazd zbliży się do przeszkody na bardzo małą odległość (20cm) na ekranie wyświetlacza pojawi się "STOP". Sygnały dźwiękowe są nadawane, jeśli dwa środkowe czujniki ultradźwiękowe wykryją przeszkodę umieszczoną w odległości 1,5 m za samochodem, natomiast 2 boczne czujniki w odległości 1m.
Urządzenie działa poprawnie, jeśli cofający samochód porusza się z prędkością poniżej 5 km/h.
Czujniki mogą być montowane w zderzaku tylnym jak i przednim.
Czujniki ultradźwiękowe nie powinny być zabrudzone. Błoto, kurz itp. może spowodować jego nieprawidłowe działanie.
Dla poprawnego zamontowania urządzenia należy:
Zaznaczyć miejsca montażu czujników.
Zainstalować czujniki w otworach wykonanych za pomocą załączonego wiertła. Należy umieścić czujniki ultradźwiękowe tak, by ściśle przylegały do powierzchni zderzaka a ich oś była ustawiona równolegle do powierzchni jezdni. Czujniki ultradźwiękowe powinny być umieszczone w taki sposób, by w ich polu widzenia nie znajdowały się inne części pojazdu.
Połączyć przewody zasilania. Podłączyć zainstalowany wcześniej, wyświetlacz do centralki.
Nie podłączać jeszcze czujników.
Włączyć wsteczny bieg, zachowując należytą ostrożność (jeżeli wymaga to włączenia zapłonu lub uruchomieniu silnika, aby włączyć zasilanie urządzenia). Jeżeli urządzenie jest poprawnie podłączone nada krótki sygnał dźwiękowy i włączy się wyświetlacz.
Podłączyć jeden z czujników do centralki i ustawić przeszkodę w odległości 1m od czujnika.
Wyświetlacz wyświetli odległość i nada właściwy sygnał. W ten sposób należy sprawdzić resztę czujników. Po zakończeniu testu podłączyć wszystkie czujniki do centralki.
Specyfikacja techniczna:
Napięcie zasilania DC12 V
Prąd zasilania 20mA~200mA
Zasięg czujnika 0,3~2,0 m
Detekcja w pionie 90 cm
Detekcja w poziomie 90 cm
Max pobór mocy 4W
Sygnalizacja dźwiękowa
Pomiar odległości do przeszkody
Lokalizacja położenia przeszkody
Wyświetlacz
Temperatura pracy(°C) -40~+80
W skład zestawu wchodzą:
Centralna jednostka kontrolna
4 czujniki ultradźwiękowe
Wyświetlacz
Kabel do podłączenia zasilania
Specjalne wiertło do wywiercenia otworów w zderzaku pod czujniki
Dwustronna samoprzylepna podkładka montażowa
Instrukcja obsługi
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.